گزیده ای از کتاب میرا کریستوفر فرانک

ما یک خانواده معمولی داریم با دیوارهای شفاف تا چهار نفر ساکنان آن هیچ گاه نتوانند خود را از چشم دیگری پنهان کنند. به این ترتیب تنهایی مغلوب می شود. زیرا چنانکه همه می دانند بدی در تنهایی خفته است.

گزیده ای از کتاب در جبهه غرب خبری نیست اریش ماریا ریمارک

اما در مواجهه با نخستین مرگ این اعتقاد در هم شکست. مجبور بودیم درک کنیم که نسل ما قابل اعتمادتر از نسل آنهاست. آنها فقط در سفسطه و توجیه امور و زیرکی بر ما برتری داشتند. نخستین بمباران دنیایی که آنها به ما آموخته بود تکه پاره کرد و به ما نشان داد در اشتباهیم.

آنیش کاپور – قسمت دوم – هنر مفهومی و مجسمه‌ سازی

در زمینه مجسمه‌سازی معاصر نیز در خلال سال‌های دهه 1960، تحولات بنیادینی به وقوع پیوست؛ بسیاری هنرمندان از پایان دهه 70 وارد ماجراجویی‌های بی‌انتهایی در بهره‌گیری از امکانات و استراتژی‌هایی شدند که رسانه‌ها معرفی کرده بودند یا با آنها شناخته می‌شدند

آنیش کاپور – قسمت اول – هنر مفهومی

هنرمندان مفهومی، انگارها و اطلاعات مورد نظرشان را به مدد مواد گوناگون و ناهمخوان همچون: مقاله، عکس، نمودار، نقشه، فیلم سینمایی یا ویدیویی و نیز از طریق زبان گفتاری به مخاطبان انتقال می‌دهند که در آن مشارکت ذهنِ تماشاگر را بیش از چشم و عاطفه‌ی او می‌طلبد.

مولفه‌های هویت در آثار رابرت گابر- قسمت ششم و پایانی

آنچه می‌توان به عنوان ارتباط هویت و آثار وی اشاره کرد، منطبق بر تعاریف هویت از دیدگاه روانشناسی وجامعه‌شناسی است. به نظر می‌رسد وی سعی نموده تا با آنچه از نظر فرهنگی، مذهبی و سیاسی در دوران زندگی‌اش و به خصوص کودکی روزگار گذرانده، همگی را در آثارش به عرصه نمایش گذاشته است.

مولفه‌های هویت در آثار رابرت گابر- قسمت پنجم

نظام ارزشی که ظهور مدرنیسم را باعث شده بود از همان مراحل آغازین در حال از هم‌پاشی بوده است ، بسیاری از مجموعه‌داران به سوی شهر نیویورک که به عنوان مرکز ثقل تبادلات آثار هنری بود، جذب شدند.بسیاری از هنرمندان اروپایی که مورد علاقه آنها بودند در واقع کسانی بودند که بالاجبار به نیویورک مهاجرت کرده بودند